Jo-en-Ro.reismee.nl

San Francisco

16 aug, de dag van vertrek:

's Ochtends 06.00 uur ontbijtje met San, DJ, Wies en Jolijn in Nieuw Vennep en vervolgens om 06.30 gebracht door DJ en Wies naar Schiphol. Zwaai zwaai en onze reis gaat nu echt beginnen. Om 08.30 vlogen we naar London en na een vlucht van bijna 11 uur vanaf Londen naar San Francisco landen we om 14.30 uur Amerikaanse tijd (23.30 NL). Nadat we bij de Amerikaanse douane onze papieren hebben laten checken en we van al onze vingers en duimen afdrukken hebben afgegeven en streng in de camera hebben gekeken mogen we naar de band om onze koffers op te pikken. Daarna gingen we op zoek naar ' Bart', de metro. Met Bart gingen we richting hartje San Franscisco, station Powell / Union square. We hadden de stadsplattegrond al wat bestudeerd in de metro en dachten dat we vanaf Powell wel konden lopen naar Columbus Avenue 1250(hotel) met onze bagage..... Dus niet.... Na 15 minuten sjouwen besluiten we toch maar een stadsbus te nemen. Kost 2 dollar per persoon (je moet gepast betalen). Net gepind, dus niet gepast; we mochten gratis mee en merkten al snel op dat iedereen hier erg vriendelijk en behulpzaam is. We gingen door Chinatown (flashback Peking) en kwamen op de Columbus Avenue. Vervolgens met de bus verder, want ons hotel zit aan het einde van de Columbus en de straten zijn heeeeeeeeeeeeeel erg lang hier. Ondanks dat het inmiddels al 01.30 's nachts (NL) is en we best een beetje moe zijn, besluiten we toch meteen met het Amerikaanse ritme mee te gaan. Even opfrissen en we lopen naar Fisherman's Warf. 10 minuutjes lopen vanaf het hotel dus perfect. Het waait en het is wel koud hier (20 C), vandaar dat je om de paar minuten een kraampje tegenkomt met fleecetruien... 's Avonds echt heerlijk garnalen en krab gegeten in The Crab House met uitzicht op de haven, zeehonden en Alcatraz.

17 aug
Na een heerlijk nachtje pitten zijn we (veel te) vroeg op.... Om 08.00 zaten we al op de fiets! Langs de kust fietsen we richting de Golden Gate bridge die helaas bijna niet zichtbaar is door de wolken. We besluiten eerst weer stad-inwaarts te fietsen naar Lombardstreet ( het bekende zig zag straatje). Fietsen is best pittig hier in de stad door de enorme steile en lange straten. Daarna weer op naar de Golden Gate. Over de Golden Gate komen we in een heel leuk klein stadje Sausalito in de zon. Hele mooie huizen en ineens heerlijk zonnig hier. Daarna met de boot terug - langs Alcatraz - en we gaan weer van boord bij pier 39 Fishermans warf. De rest van de middag gewandeld en met de bus door hartje stad. Victorian houses bekeken aan Alamo Square en een beetje geshopt rondom Union square. Wat een enorme mall's (Bloomongdales's etc.) 's Avonds indisch gegeten in een soort van Indiaas buurthuis; wederom kregen we weer veel te veel. We nemen ons voor om voortaan maar de helft te bestellen.

18 aug
Na onze laatste nacht in het Marriothotel kwamen we er vanochtend achter dat onze laptop is gecrashd. Hij is hard gevallen op het vliegveld en het beeldscherm is kapot. Balen! We krijgen een adresje in het Financial center (Marketstreet). Dus voordat we onze camper gaan halen bij Cruise America besluiten we eerst met de bus daar heen te gaan om te kijken of ze iets voor ons kunnen betekenen. Het getipte Comp USA bestaat helaas niet meer en na wat rondvragen worden we doorverwezen naar Howardstreet (3 blokken verder; alles werkt in blokken). Hier werden we goed geholpen. Reparatie duurde een week en kosten rond de 200 dollar. Dat heeft helaas geen zin..... Al onze bestanden zijn door de jonge man op de externe harde schijf gezet en we hebben een klein nieuw laptopje voor een leuk bedrag kunnen kopen. Toen weer als een speer naar ons hotel met bus 30. Hier werden we om 13.00 opgehaald door een taxichauffeur gestuurd door Cruise America. Mooie taxirit naar Cruise America over de enorme grote lange dubbeldek-brug (Oakland Bay Bridge) en leuke verhaaltjes van de chauffeur. Met de camper vanaf San Francisco zuidwaarts gereden op de nr. 1 (mooie kustweg). En nu zitten we dan lekker in onze camper op de eerste (eco-) camping Costanoa (www.costanoa.com) halverwege San Fransico en Santa Cruz. Onderweg gestopt bij Half Moon Bay: mooi strand, en veel zeehonden gezien! Morgen gaan we op doorreis naar Yosimite National Park. Welterusten..

san

hiiiiiiiiiiii klinkt goed pech van de laptop, das even minder maar als deze kleiner is scheelt het een hoop sjouwwerk moet je maar denken. ik heb niet veel tijd moet nu gaan zwemmen. GENIETEN jullie x van ons

Han D.

Hoi, eerste reisverslag klinkt gelijk goed! Genieten maar........

jarin en kristel

we zijn weer naar school geweest hier wordt het vandaag 35 graden en ik ben naar het zwembad geweest ik heb voor het eerst english gehad

groetjes jarin

en ik heb op school voor het eerst geschiedenis gehad en ik ben ook nog naar het zwembad ik ben ook voor het eerst weer naar judo gegaan en ik heb nu de gele band gehaald!!

groetjes kristel

anja en de rest v.d. fam.

wat leuk dat wij op deze wijze kunnen meegenieten van jullie gave reis , nogmaals veel plezier en tot volgend jaar
gr. anja

Bob, Nancy en kids

Klinkt goed zeg en gewoon vanuit de camper het reisverslag maken. En al zo veel gedaan in een lekker korte tijd. Zo te horen vermaken jullie je al prima. Ga zo door..... Gelukkig konden ze nog wat met jullie bestanden.
XXX

Manon

Leuk om ff wat te horen van jullie!! Ben echt jaloers...;-) Geniet er lekker van!!!!

Kus Non

Tilde

Die eco-camping ziet er erg mooi uit, wat een prachtige natuur. Ik geniet gewoon met jullie mee. Echt pech van die laptop. Trouwens leuk geschreven jullie verslagjes. Ik zie jullie helemaal gaan met die bus, fiets en metro. Genietend en chaotisch!! Hier is het alleen warm (ben geen Nederlander als ik niet over het weer zeur, toch) en vandaag wordt heel heet met storm en onweer, jottem. Lees jullie snel weer. Genietse.

Knuffel,
Til

Jeroen

Klinkt goed jongens maar wel zonde van die laptop . Veel plezier verder en geniet er van.

groetjes jeroen

Ron K.

Leuk dit zo met jullie mee te beleven. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komt. Have fun!!!!!

hendrik jan en roelien

Ha Joanda en Robert,

Klinkt super allemaal, leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier in Yosemity. Wij hebben net ons ontbijtje op in Landeck in Tirol, het is hier erg mooi, prachtige passen om te rijden. We blijven hier nog een nachtje e n gaan dan langzaam richting huis. Viel Spaß!!

Liebe Grüße HJ en Roelien

Ineke

Ik zie het, erg koud daar in de omgeving, heel wat anders dan die heerlijke schotse regen waar wij het mee moeten doen.

Ik zou maar uitkijken met al dat eten. Voor je het weet heb je mijn postuur ;) . Volgens mijn vriendin moet je in Amerika kinderporties bestellen en dan krijg je nog steeds meer dan bij welk restaurant dan ook in Nederland.

veel plezier en tot de volgende keer

Gertine

GEWELDIG!
Ben zo jaloers!
Ik popel al om het volgende verslag te lezen!
X

jarin

we hebben de nieuwe vloer erin staat wel mooi.
nu kunnen we er eindelijk weer in!
want we moesten altijd bij opa en oma eten.
Gaat het daar ook goed? hier gaat het wel goed.
papa en mama zijn erg moe van de triatlon.
ze hebben het allebei gehaald dat wel.
ik hoef nog een dag met typeles dan ben ik eindelijk klaar. Gelukkig! met voetbal heb ik alleen verloren.

doei, groeten jarin

henk en marja

hoi robert en joanda,
weer heel mooie foto's, mooie verhalen en de 2 laatste video's die we wel kunnen zien waren ook erg mooi. de foto's van de eilanden lijken erg aanlokkelijk, het is hier miezerig weer. we zijn benieuwd wat voor moois jullie nog gaan zien en wat jullie waarvan op de weblog gaan zetten.
groetjes henk en marja

Ester

Hey Ro en Jo,

Wat hebben jullie het heerlijk zeg! Super mooie foto`s en wederom leuke verhalen. Ziet er stukken beter uit dan hier. Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen! Heel veel plezier nog en tot mails!

Anneke Scheurink

Hoihoi,

ontving zo juist een mailtje dat er weer een nieuw resiverhaal op de site stond. Direct even kijken natuurlijk. Het blijft geweldig jullie reis en ik blijf jaloers, maar ja ik ga straks in ieder geval een weekendje met vriendinnen naar Amsterdan (is in ieder geval iets). Veel plezier en vooral genieten!