Jo-en-Ro.reismee.nl

Yosemite laatste dag + reisdag

21 aug rustdag en boompjes kijken!!

's Ochtends lekker relax buiten gezeten bij de camper met behoorlijke spierpijn van onze tocht van gister. Vanmiddag gaan we naar Wawona (zuiden van Yosemite). We parkeren bij het oudste hotel van Californie (Wawonahotel 1879). Vanaf daar met de bus naar de wereldberoemde Mariposa Grove of Big Trees. Een bos met ca. 500 mammoetbomen die meer dan 2000 jaar oud zijn. We zijn gewandeld naar de Grizzly Giant. Enorm hoog en gigantisch dik. Weer terug op de camping heeft Robert hout gesprokkeld en hebben we de BBQ maar eens aangestoken om ons broodje met kaas daarop te roosteren. (vlees voor op de bbq zijn we nog niet tegengekomen en winkels in Yosemite zijn er nagenoeg niet).

22 aug reisdag via Yosemite - Monolake - Devils Postpile naar Isabella Lake

We staan vroeg op en rijden via een hele mooie route door Yosemite ( Big Oak Flat Rd / Tioaga Rd) naar de oostuitgang van het park (ca 2 uur rijden). Onderweg stoppen we bij Tenaya Lake om ons ontbijtje te doen. We zitten bijna met ons stoeltjes in het water en het gebakken eitje smaakt heerlijk. We rijden door, maken een stop bij Monolake en nemen dan de highway 395 zuidwaarts. Wat een uitzicht en wat een gigantische mooie snelweg! We maken een stop bij Devils Postpile...een stop...dat denken we, want het maken van een stop betekent dat we onze auto hebben geparkeerd bij Mammoth center (groot ski- en mountainbikeoord) en met de shuttlebus de bergen in gaan en vervolgens te voet verder gaan naar Devils Postpile; 12 - 18 meter hoge basaltzuilen die ca. 100.000 geleden zijn ontstaan. Vanaf hier besluiten we verder te lopen naar de Rainbowwaterval. Een hele mooie wandeling van ca. 2 en half uur door een heel apart bos / bergen. Het leek af en toe een horrorbos (door de norme brand die hier geweest is begin jaren 90). Onderweg twee herten gezien en de rainbowwaterval is zeker de moeite waard. Hierna hervatten we onze reis weer en rijden we verder op de 395. Om 20.30 (al pikkiedonker) komen we aan op de Camping Lake Isabella RV Resort. Meer luxe dan de vorige en niet meer in een nationaal park, dus hier kunnen we het World Wide Web weer op! Dus gisteravond en nu druk geweest de fotootjes op het weblog te plaatsen etc. Robert komt net aanlopen met pancakes, want die krijg je hier als ontbijt! Straks rijden we verder naar Nationaal park Sequioa en Kings Canyon.

P.s. Hardstikke leuk al die berichtjes van jullie op de reislog! Hopen dat alles goed met jullie gaat! Tot snel! Liefs Robert en Joanda

Darien

Nice post! Remember many wonderful ski trips in Mammoth!!! Enjoy the long drive down the 395 to LA!

Bertine

He hoi!

Wat een geweldige reis maken jullie zeg! En erg mooie foto's. Reisverslag is ook super om te lezen.
Pas op voor de beren en nog veel plezier samen!

Groetjes Bertine (uiteraard ook van de rest van de fam)

gea en dinand jarin en kristel

hallo jo en ro,
het ziet er echt prachtig uit, vooral de natuur lijkt mij heel mooi en die lange wandelingen, die vooral na de tijd prachtig zijn.
ons eerste week en weekend zitten er al weer op en dat gaat dus ook heel erg snel,
jammergenoeg alleen niet zoveel beleefd, als jullie,
maar verder is alles prima, liefs vanaf vierzonen 22

Ester

Hi ro en jo,

Alles is big he, dus ook de afstanden! hahaha, gave actie die wandeltocht.
Leuke foto`s, heel herkenbaar. Geniet er lekker van en niet te gek doen in Vegas he broer!

groetjes ester

Dirk Jan

Ha wereldreizigers!!
Zo te lezen gaat alles super daar aan de andere kant van die grote sloot.............
Erg leuk om jullie verhalen van jullie roadtrip te lezen. Ook een tikkie moeilijk want ik had er natuurlijk graag bij geweest, dus vergeet niet, geniet ook een beetje voor de ons. Hier verder alles prima.
Tot de volgende krabbel.

Laterr.
DJ

Tilde

Ik wist wel dat je kon schijven en niet alleen beleidsstukken!!! Wat een goede verhalen. En die foto's "cool". Enjoy, be careful and read you later, sweeties!!!

Til

Kunnie en Jan

We zijn nog steeds in Hoonhorst, HJ en Roelien zijn vanmiddag terug gekomen van vakantie. We hebben samen de foto´s van Roelien en HJ bekeken, die hebben het heel mooi gehad, ook mooi weer.
Wij gaan vanmiddag weer naar huis en morgen weer druk bezig met de straatversiering.
Wij zijn nu samen met hj en roelien jullie weblog aan het lezen en de foto´s aan het bekijken. Het zijn erg leuke foto´s en ook jullie camper ziet er mooi uit. We wensen jullie nog heel veel plezier en zien al weer uit naar nieuwe verhalen.
Groetjes en liefs van pa en ma en van hendrik jan en roelien

Cinthia, Ruben en kids

hey Reizigers,

COOOOL man wat jullie allemaal zien, doen, meemaken in de USA! De verhalen zijn hartstikke leuk en mooi om te lezen..... ga door met genieten en blijf ons vertellen over al die mooie dingen! liefs van ons uut Amersfoort

Inge Visje

Nou Jo en Ro, dat is niets vergeleken bij 2 wkn. Umbria, Italie. Goed en leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. In ieder geval om jaloers op te worden.... genietze; we houden contact!! XXX

Hennie

He Jo en Ro! Geweldig om jullie verhalen te lezen (stiekum wel een beetje jaloers haha). Geniet ervan!
Maar dat doen jullie wel zo te lezen ;-))
Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.
Groetjes Hennie

Theo C.

Eindelijk even tijd om jullie verhalen te lezen vanaf 23 augustus naar Yosemite.
Heel erg leuk geschreven. Ben benieuwd naar het volgende reisdoel.

Gea en Kristel

Dankjewel voor de mooie sokken.We hebben al namen bedacht, de een heet wolletje bol en de ander heet bolletje wol.We hebben de puzzel van Jarin al af.Vandaag ben ik met de klas naar een boer geweest.We gingen naar een soort museum, waar je allemaal naar oude voertuigen kunt kijken.En andere oude dingen. Groetjes Gea en Kristel!