Jo-en-Ro.reismee.nl

Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion National Park - Bryce Canyon

Sequoia - Death Valley - Las Vegas - Zion National Park - Bryce Canyon

23 augustus Sequoia

Vanaf Isabella Lake rijden we richting het noorden langs de Kernriver omhoog naar Johnsondale en dan via de 190 naar Camp Nelson en Springville. Het is 4 a 5 uur lang alleen maar (korte) bochtjes draaien, bergje op en bergje af met schitterende uitzichten en bijna niemand onderweg gezien. We nemen de 198 naar Lemoncove en komen langs het Lake Kaweah, Three rivers en rijden hier het nationaal park Sequoia binnen. We hebben een goldcard om alle nationale parken binnen te komen, dus we krijgen bij de ingang een kaart van het park en kunnen doorrijden. De kaart is t/m augustus volgend jaar geldig; dus wie nog plannen heeft voor die tijd. We rijden door het park en passeren de enorme mammoetbomen; ze vallen meteen op door hun enorme grote stamomvang en vooral de roodbruine kleur. Onderweg stoppen we om een wandelingetje te maken naar de grootste boom VAN DE WERELD; General Sherman Tree (doorsnede stam 9 meter op borsthoogte en 84 meter hoog. Een van de bovenste takken is 2 meter dik en 24 meter lang!) We hebben 4 foto's nodig om hem vast te leggen. We lopen weer terug en vervolgen onze weg naar de camping Lodgepole (hartje Sequoia). We staan weer op een mooie plek in de bossen aan de rivier Kaweah. Rest van de middag lekker relax, boekje gelezen (collega's SWB Bridget Jones uit gelezen,leuk en.....vaak herkenbaar!). Het dreigde nog even spectaculair te worden toen een stevige ranger keihard kwam aangereden met haar auto, vlak bij ons de auto uit stapte, haar pistool gereed maakte en in de bossen op zoek ging; ze bleef heen en weer lopen en kijken...... een beer????

24 augustus Sequoia + reisdag richting Death Valley

Onze bergstappertjes weer aan voor een wandeling vanaf onze camping naar Tokopah Falls (volgens ons boek 'een spectaculaire watermassa die met donderend geraas 366 m langs een rotswand naar beneden stort'. Na een uur klimmen zijn we bij de Falls; mooie enorme rotswanden maar geen water..... wel jammer maar de wandeling is prachtig en Robert heeft 1 hert gezien! Rond 11 gaan we rijden. We rijden over 198 verder naar het noorden, stoppen onderweg nog bij een mooi viewpoint; vanaf hier kun je de Kings canyon zien. Via de 245 Badger - Elderwood rijden we zuid-west waarts naar Visalia. Nu dan eindelijk weer op het platteland. We besluiten nu even flink wat kilometers te maken, dus nemen we de 99 (Freeway) zuidwaarts langs Bakerfield en vanaf hier de 58 naar Barstow (58 is de weg naar Las Vegas). We checken in op het RV park en rijden daarna meteen verder naar Calico Ghost town zowaar maar 5 minuten verderop; een zilvermijnstadje uit 1880. Erg leuk! Daarna op naar Peggy Sue's diner (fifties restaurant) voor een lekkere burger. We zitten nu in Mojave desert dus ‘s avonds een heerlijke warme fohn als je buiten zit en voor het eerst de airco 's nachts aan in de camper.

25 augustus via Death Valley naar las Vegas.

Van Barstow rijden we een kort stukje op de 15 naar Baker. In Baker pakken we de 127 en 178 (noordelijk) om Death Valley in te gaan! We rijden langs de Black mountains en we stoppen bij Badwater! Oei wat loeiheet is het hier! Dan weer een stukkie rijden met airco en ons voorbereiden op de volgende stop; Devils Golf Course (enorme vlakte waar knobbelige zoutformaties uit de grond verrijzen). Daarna nemen we de Artists drive; dit is een korte lus die je kunt rijden (one way); heel bochtig door een landschap vol regenboogkleirige rotsen, een heeeeeeeeeeel mooi stukje van Death valley. Onze laatste stop maken we vlak voor Furnace Creek bij het beginpunt van de Golden Canyon trail; we maken een korte wandeling door de gesteentelagen met af en toe schaduw! Daarna op naar Las Vegas! Eind vd middag komen we aan op ons RV park aan het eind van ' De Strip'. Het RV park is dit keer niet meer dan een enorme geasfalteerde parkeerplaats voor campers en er is een zwembad om af te koelen! Ook hier is het 'heerlijk' warm..... Zo'n 40 C!! Tijdens onze autorit hier naar toe hoorden we reclamespotjes van de Bleu Man Group die optreden in ' The Venetian' in Vegas! Dit lijkt ons wel wat en we hebben voor vanavond kaartjes geregeld! De show was echt super!!! Middernacht de strip nog afgelopen en weer heeeeeeeeeeeelemaal terug (kun je nog beter 3 uur in de bergen wandelen....)! Echt een hele bijzondere wereld is het hier: elk gebouw is onvoorstelbaar groot met muziek en verlichting, fontijnen, watervallen etc. Wanneer je naar binnen gaat; gaat er weer een nieuwe wereld voor je open; in de eerste plaats de enorme casino's maar ook winkelstraten, attractieparken, straten met restaurants en theaters! Het één nog mooier dan het ander.... en het is er lekker koel!

26 aug Vegas

Na een kort nachtje doen we ons ontbijtje bij Subway in ' Circus Circus'; het eerste gebouw aan de strip vanaf ons RV Park. Subway is tot nu toe het enige foodketen hier waar je een redelijk normaal gezond ontbijt kan krijgen..... ik neem een kindermenu..... en Robert een heerlijk bruin broodje rosbief met groente uit de oven. Aan de bar (tussen de gokkasten) eten we ons broodje. Robert is vandaag gaan pokeren in ' Mirage'. Hij zat aan tafel naast een wereldkampioene uit 2008! Hij vond het super en heeft uiteindelijk 50 dollar verloren, maar erg leuk gespeeld! Ik ben ' Fashion Show' ingegaan en heb lekker geshopt en daarna nog even het zwembad in. 's Avonds weer de strip afgelopen (Jennifer Hofmann 2 x tegengekomen) en heel veel dametjes met enorme hoge naaldhakken en de allerkortste rokjes die bestaan....) We hebben bij 'Bellagio' de fontijnshow bekeken en bij ' Mirage' de vulkaanshow (deze shows zijn buiten voor iedereen).Tot slot nog even de bar in.

27 aug van Vegas naar Zion - Glendale

Vandaag reizen we via de 15 verder (noord-west) naar 'Zion National Park ' ( het rotsachtige hart van het Canyonland in Zuid - Utah)! We nemen de shuttle het park in en stoppen bij de laatste halte; hier lopen we de Riverside Walk (3 km). We merken allebei dat het ' Strip'-lopen in Vegas ons behoorlijk in de benen is gaan zitten! Het is een heel mooi pad kronkelend door beschutte zijcanyons, sijpelende rotsen (poreuze Navajo zandsteen bovenop Kayenta rivierzandsteen) waardoor er hier veel groen is (varens, mossen, essen etc.)! Aan het eind uitrusten bij de rivier en weer terug. Onderweg terug maar liefst 4 herten gezien! We rijden via de 9 en de 89 door richting Bryce Canyon en stoppen in Glendale. Een leuk mini RV-parkje waar je heerlijk vrij zit! Wel koud ineens 's avonds hier en we merkten dat we een andere tijdzone zijn in gegaan (van Arizona naar Utah) en het is dus een uurtje later! Onderweg hadden we al even de nodige boodschappen ingeslagen in St. George dus maken we een heerlijk gezond maaltje in de camper

28 aug Glendale naar Bryce Canyon

We hoeven nog maar 50 miles te rijden vandaag en dan zijn we al in Bryce! We rijden door Red Canyon. Vandaag willen we echt een relaxdagje inlassen; dus zsm op zoek naar een leuk RV park! Die hebben we snel gevonden: Rubys Inn Campground vlak voor de ingang van Bryce Canyon. Mooie plekken en een zwembad met lekkere ligstoelen. We rijden nog even het park in naar Bryce Point; wat een uitzicht!! Het lijkt net een sprookje..... Terug naar de camping en de hele middag heerlijk relax boekie gelezen en een beetje zwemmen. 's Avonds naar Rodeo show geweest kwartiertje lopen hier vandaan! Echt leuk om eens te zien; kleine kids (4 - 6 jr) die het op een schaap leren; dan de oudere kids op een koe en dan natuurlijk de echte mannen op de stieren en wilde paarden!

29 aug Bryce Canyon verkennen

We nemen vandaag vanaf de camping de busshuttle en stoppen bij Sunset Point; dan maken we een pittige wandeling; de Navajo Loop Trail en de Queens Garden Trail; we dalen af de Canyons in en na een tijdje wandelen op ' de bodem' klimmen we weer omhoog! Poeh zware klim! Eenmaal boven lopen we naar de Bryce Canyon Lodge; deze staat op de lijst van historische gebouwen en dateert uit omstreeks 1925. Even op adem komen hier op het terras waar we telkens door een eenkhoorn worden lastig gevallen! Hij zit al in onze tas te bijten. Vanavond zijn we weer even het zwembad ingegaan en nu dus lekker eventjes mn dagboekje / reislog bijwerken vanaf de 23e onder het genot van een lekker rood wijntje. Morgen rijden we verder naar Capitol Reef!

san

HIii jullie,
Klinkt wel erg gaaf zeg allemaal wij denken aan italie voor volgend jaar maar begin nu te twijfelen ;)
Hier alles goed we hebben gezinsuitbreiding 3 kippies ( of hanen want dat weten we niet hahah) echt schattig nog super klein ze vinden het allemaal erg eng nog maar dat trekt wel bij. JOlijn en Wies vinden het in ieder geval schitterend en wij ook. Dj is druk met zijn eigen hok idee het blijft spannend. Jullie veel plezier en ik zie uit naar de update!! XX san

Han Heck

Hallo Joanda en Robert, ik ben jullie weer even achterna gereisd, wat een belevenis. Zag dat er in Baker de grootste thermometer ter wereld staat; nog gezien? Zal vast wel. Als ik kijk naar de foto's op jullie site en op Google Earth dan valt me op dat het allemaal zo ontzettend fel van kleur is ;Prachtig! Wist je dat je op het laagste punt van Nrd. Amerika was in Badwater? Apart he? Ik kijk uit naar jullie volgende verslag en foto's dan reis ik jullie weer achterna.
Groet Han.

P.S. Ik kan het niet laten: als je eens bloemenzaadjes tegenkomt die je niet kent, even in een envelopje en op de brievenbus naar Han Heck, Chopinstraat 35, 75 82 eh, Losser Alvast bedankt
The Netherlands. Ik betaal de portokosten uiteraard.

Freddy Freggel

Hey Jo & Ro

Leuk jullie zo te volgen hoor en mooie foto's trouwens, geniet er van, das het belangerijkste.

Garoeten, Freddy

en euhhhh... hei dat eekhoorn nog te pak'n had ;o)

Rosie

Hoi Joanda & Robert,

Wat een beleving in Amerika. Ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn! De foto's zijn erg mooi en zo te zien hebben jullie lekker weer. De reisverhalen zijn erg leuk en op deze manier kunnen wij jullie blijven volgen. Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet nog de komende maanden!

Groeten,

Rosie

Annie

Hallooooo,
jeetje mina, wat maken jullie een hoop mee zeg!!!! Gave foto's ook weer. Je had Jenifer ook wel even kunnen vastleggen Jonas!!!! Vooral die lekker fohn waar je over schrijft klinkt ook erg aanlokkelijk....hier is de herfst een beetje zn intrede aan het doen...brrrrrr
Had wel verwacht dat jij ook wel even de pokertafel zou gaan zitten....echt heel gaaf ziet Vegas eruit.

Heel veel plezier weer de komende tijd, hou ons op de hoogte en oppassen voor de eekhoorntjes..

Liefs, Annie

Gerard, Monique & kids.

Hoi,

Geweldige foto's en verhalen. En dat te bedenken dat jullie nog maar..... een maandje weg zijn. We lezen jullie verhalen met veel plezier en zoeken op het internet de filmpjes van bijv: bellagio-fontijn erbij. Eruuug gaaf. En die boom.....

Groeten en genieten, met volle teugen.

Theo

Leuk dat jullie weer schreven vanuit Amerika in augustus. Weer een leuk verhaal. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik zie jullie verhalen weer graag tegemoet.

Groeten van Theo