Jo-en-Ro.reismee.nl

Joshua Tree - Palm Springs - San Diego - Malibu - Los Angeles

9 sept Joshua tree / Palm Springs,

We vertrekken rond een uur of 1 's middags; we rijden een heeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd door de woestijn met af en toe uitzich op een oude vervallen caravan waarin dan ook nog iemand woont; echt in de middle of nowhere; het is een lange spannende rit, want we hebben ook bijna geen benzine meer; gaan we het halen??? Echt net op tijd arriveren we in 29 Palms om te tanken en we nemen een lunch bij Jack in the box.... Voor de drive through staat een enorme file en binnen zit niemand.......Daarna rijden we Joshua tree park in; heel apart al die Joshuaboompjes in de woestijn en er is niemand! Daarna rijden we naar Palm Springs en we komen daar in het donker aan; het is een luxe stad midden in de woestijn. We kunnen geen RV park vinden hier dus rijden we een half uur terug naar Bannings...daar een nachtje gestaan.

10 september

Bij Bannings heb je enorme outletstores aan de Freeway; dus we gaan daar even een ochtendje shoppen... Het aanbod valt een beetje tegen (er is genoeg! Maar niet echt onze smaak) en de prijzen zijn niet veel aantrekkelijker.... Maar het was leuk te zien! We hebben nog 1 koffer gekocht omdat ie van Robert nu ook stuk was (onze koffertjes uit China.....) Daarna rijden we weer door Palm Springs en lunchen daar; ze hebben overal van die vernevelaars waar je onder zit om het wat frisser te maken. In Palm Springs staan echt heeeeeeel veel mooie villa's. Daarna door naar San Diego; we rijden langs de Salton sea en komen laat aan in het donker in San Diego; da's niet ideaal... want we moeten wel even zoeken. We staan aan de oceaan en bij de haven op een RV park met alleen maar campers van minimaal 10 meter.... allemaal gepesioneerden die bijna het hele jaar op pad zijn in hun woonwagen.

11 september

Lekker ontbeten aan de oceaan en weer verder gereden via het eiland Coronado naar Pacific Bay; een RV park vlakbij San Diego Old town. We gaan met de bus naar Old Town.... hier is alles heel toeristisch en mexicaans georienteerd (klederdracht en taco,s Margerita etc.) niet raar als je heel vlak bij de grens van Mezico zit. Wel eindelijk weer eens gezellige terrasjes. Daarna verder met de metro naar Down town; veel nare, enge types in de metro..... In Down town stappen we uit; het is niet bijzonder mooi en we lopen naar het bekende Bilboapark! Mooi park met verschillende musea. Daarna nemen we alle metrorailwegen (bovengronds) door San Diego en krijgen zo een aardige indruk van de stad. Er zijn enorme verschillen hier tussen de rijke en de bijna krottenwijk-achtige buurten.

12 sept van San diego naar LA

We rijden langs de kust van San Diego naar LA. We komen echt door hele mooie badplaatsen en vlak voor LA wordt het allemaal wat minder mooi. We doen er bijna 2 uur over om LA door te komen... en rijden dan via Long Beach langs Santa Monica door naar Malibu. Hier gaan we op het RV park staan boven op de rotsen met een prachtig uitzicht op de oceaan! We maken een wandeling naar een plek om te lunchen.... dit betekent dat we weer bijna 2 uur aan het lopen zijn voordat we er zijn; wel langs een leuke weg; de Malibu pacific Road met strandhuizen pal aan de oceaan ; hier schijnen toch echt veel celebs te wonen en dat is ook wel te zien aan alle dure auto's en ook vooral het aantal auto's per strandhuis....

13 sept via Beverly hills / Hollywood naar Moorpark

Vandaag rijden we via Beverly hills / Hollywood. We stoppen op Rodeo drive; de duurste winkelstraat van LA ( de PC hooft is er niets bij).... dit is echt een heel mooi gedeelte van LA. Daarna rijden we door naar Moorpark want we gaan op bezoek bij Martha. Martha kennen we van de wintersport in Frankrijk; ze is twee keer met ons mee geweest. Moorpark ligt net iets boven LA ter hoogte van Malibu. We zijn rond 1600 bij Martha in haar appartement. Een vriendin van haar is er ook nog, want ze zijn net naar de movies geweest... Daar is het lekker koel. Ze verwelkomt ons met Champagne met meloen en citroen en ze heeft heerlijk gekookt. Het was gezellig en we hebben na 4 weken in ons campertje echt heerlijk geslapen in een normaal bed!

14 sept Los Angeles

Vandaag gaan we eerst naar ons Westin hotel in LA vlakbij het vliegveld (LAX) en checken in; droppen onze koffers op de kamer en rijden met ons campertje door naar Cruise America. We leveren de camper af en gaan vervolgens met de metro naar Hollywood. Daar lekker rondgelopen en eind van de middag terug in ons hotel; daar 's avonds ook lekker gegeten... We wilden eerst nog opnieuw de stad ingaan met de metro, maar volgens de gastheren van het hotel schijnt dit echt te gevaarlijk te zijn ‘s avonds. Dus lekker gegeten, op tijd naar bed want morgenvroeg vleigen we naar Tahiti

Jet

Was even op het werk en heb de computer opgeschoond. Zag jouw e-mail en ben vanmiddag naar jullie site gaan kijken. Ziet er goed uit. Morgen lees ik jullie verhalen etc.

Bertine

.... en daar zit ik dan op een druilerige woensdagmorgen jullie foto's te bekijken.... mmmmm..... we zijn nog op zoek naar een leuk adresje voor de herfstvakantie ... maar we zullen het waarschijnlijk moeten doen met een weekendje Ardennen o.i.d.!
Hier alles goed! Veel plezier nog he!
Groetjes Bert

Jan en Kunnie

We hebben jullie prachtige foto's van Polynesie bekeken.Het is wel wat anders als Vroomshoop.we gaan binnenkort nog een keer bij de ezels kijken.Verder is hier alles prima.
Veel liefs van pa en ma en Kristel